Utrzymanie ruchu - LMM
Jako ATS zajmujemy się utrzymaniem ruchu, czyli wszystkimi procesami związanymi z infrastrukturą techniczną w produkcji, taką jak maszyny i instalacje. Nasze działania skupiają się na zapewnieniu prawidłowej eksploatacji poprzez konserwację, naprawy i optymalizację systemów produkcyjnych.
Kompleksowe Utrzymanie ruchu
Zagadnienia związane z podniesieniem dostępności maszyn i systemów technicznych przy jednoczesnym utrzymaniu, a niekiedy nawet przy obniżeniu kosztów eksploatacji stają się tematem, któremu poświęca się coraz więcej uwagi. Kluczową rolę w metodach doskonalenia w tym zakresie jest efektywne zarządzanie działaniami prewencyjnymi w utrzymaniu ruchu.
„Wdrażając outsourcing, firma powinna osiągnąć korzyści, które mogą być zarówno ilościowe, jak i jakościowe. Te pierwsze to oczywiście optymalizacja i obniżenie kosztów. Natomiast korzyści jakościowe to wzrost poziomu dyspozycyjności urządzeń i poprawa bezpieczeństwa pracy”.
W zakresie naszych usług znajdują się:
- naprawy awaryjne maszyn,
- wykonywanie czynności prewencyjnych maszyn,
- analiza krytyczności – maszyn/części zamiennych,
- analiza przyczyn źródłowych,
- condition monitoring,
- plany prewencyjne,
- pomiary efektywności KPI,
- zarządzanie cz. zamiennymi oraz maszynami w CMMS,
- program wdrożenia i rozwoju Utrzymania ruchu
- program zarządzania kompetencjami (Skills Matrix),
- strategia zarządzania technicznego,
- opracowanie i wdrożenie TPM.
Zalety outsourcingu utrzymania ruchu
- Możliwość skupienia się przedsiębiorstwa/organizacji na jej głównych celach
- Niższe koszty w porównaniu z insourcingiem (HR, wyposażenie, szkolenia, absencje)
- Mniejsza struktura organizacyjna – skuteczniejsze zarządzanie
- Wyspecjalizowanie i dostęp do zewnętrznego know-how
- Gwarancja ciągłości usługi w okresach urlopowych
- Planowanie koniecznych napraw przed wystąpieniem awarii
- Wyższa efektywność prac
Hybrydowe Utrzymanie ruchu
Hybrydowe Utrzymanie Ruchu to innowacyjna usługa wprowadzona na rynek przez naszą firmę. Łączy w sobie odpowiedzialności związane z serwisem i utrzymaniem ruchu w jedno. Dzięki temu modelowi, nasi klienci mogą skorzystać z możliwości, takich jak skrócenie czasu przeglądów i zatrzymania linii, optymalne wykorzystanie zasobów pracowniczych oraz oszczędności finansowe. Oferowane przez nas hybrydowe utrzymanie ruchu znajduje zastosowanie w różnych branżach i ma potencjał rozwoju. Proces nawiązywania współpracy z klientami polega na dostosowaniu się do specyfiki danej linii produkcyjnej i zapewnieniu wysokiej jakości serwisu.
Zalety Hybrydowego Utrzymania Ruchu
- Jasna i optymalna strategia
- Przejrzysta alokacja kosztów
- Brak wpływu czynników HR na plany prewencyjne
- Konkretne i powtarzalne czasy przeglądów
- Dostęp do szerokiego know-how (procesowego i roboczego)
- Możliwość skupienia się na głównych celach organizacji

Hybrydowe Utrzymanie Ruchu Patent na miarę XXI wieku
Serwis maszyn to szerokie i ogólne pojęcie, które obejmuje różne działania związane z utrzymaniem ruchu. Hybrydowe Utrzymanie Ruchu wprowadza pewną nowość i łączy odpowiedzialności związane z serwisem i utrzymaniem ruchu w jedno. Do tej pory firmy oferujące podobne usługi utrzymania ruchu sprzedawały je jako outsourcing kompetencji, czyli dostarczały pracowników specjalizujących się w określonych dziedzinach, takich jak automatyka czy mechanika. Natomiast ATS wprowadził hybrydowy model, w którym klient może wybrać konkretne elementy utrzymania ruchu do zlecania firmie, podczas gdy resztę zadań wykonuje samodzielnie. Klient zostawia np. u siebie reakcyjne utrzymanie ruchu czyli, np. awarie i drobne przeglądy, które są wykonywane codziennie albo raz na tydzień, natomiast ATS jako firma zewnętrzna realizuje duże przeglądy czy to linii produkcyjnych, czy pojedynczych maszyn. Są to najczęściej przeglądy kwartalne, półroczne, roczne, które wymagają wzmocnienia zespołu specjalistów.
Wymierna korzyść dla firm – HUR vs. SUR
W jednej z firm z branży spożywczej wprowadziliśmy hybrydowe utrzymanie ruchu. Przed wprowadzeniem HUR przeglądy zajmowały około 6-7 dni, a czas zatrzymania linii wynosił nawet 48 godzin. Dzięki zastosowaniu hybrydowego modelu, czas przeglądu skrócono do 4 dni, a czas zatrzymania linii do 2-6 godzin. Takie oszczędności czasu i pieniędzy są wymiernymi korzyściami dla firm korzystających z hybrydowego utrzymania ruchu. Bardzo ważne dla klienta jest to, że jego pracownicy są odrywani od standardowych zadań, nie są dedykowani do przeglądu więc mogą zajmować się bieżącymi pracami, czyli np. usuwaniem awarii czy optymalizacją na linii. W związku z powyższym to bardzo mocno spowodowało, że firma weszła w stałą współpracę z ATS.
Kolejna taką firmą, która wdrożyła HUR jest odlewnia żeliwa z Niemiec, gdzie zlecono nam serwis prewencyjny. Wymierną korzyścią dla klienta jest to, że działamy w weekend. Zespół jest na miejscu już w piątek, natomiast pracę rozpoczynamy w sobotę i kompleksowo realizujemy serwis linii produkcyjnej. Ważnym elementem są tutaj stawki za usługę weekendową. Zatrudnienie w Niemczech firmy z Polski to oszczędność rzędu 40%, nie mówiąc już o tym, że serwis realizowany jest w czasie kiedy produkcja stoi, stąd też nie ma konieczności dodatkowego zatrzymywania linii.
Czy ważna jest branża?
Nie ma jednoznacznej reguły dotyczącej preferencji branż w stosunku do hybrydowego utrzymania ruchu. Jednak im bardziej wyspecjalizowana branża i maszyny, tym bardziej podejście do serwisu jest hermetyczne. Rynek serwisowy przez wiele lat był mocno zepsuty przez nieuczciwe firmy, co powodowało nieufność wobec usług outsourcingowych. Jednak pandemia sprawiła, że firmy musiały się otworzyć na nowe rozwiązania, takie jak hybrydowe utrzymanie ruchu, w celu utrzymania ciągłości produkcji nawet w trudnych warunkach.
Lean Machine Maintenance
- Braki kadrowe w dziale UR
- Przestoje maszyn
- Nieterminowość w przeglądach maszyn
Oto obecnie kilka z najczęściej występujących wyzwań z jakimi muszą się mierzyć szefowie działów utrzymania ruchu – mówi Wojciech Dudek manager ds. serwisu maszyn i UR w ATS. Jako osoba wieloletnim doświadczeniem w zarządzaniu działami UR, znam i rozumiem każde z tych wyzwań. Dzisiaj z pełną odpowiedzialnością mogę powiedzieć, że mamy na to rozwiązanie.
Tym rozwiązaniem jest strategia LMM (Lean Machine Maintenance)
Strategia, którą z sukcesami wdrażamy u naszych klientów, a która pomaga im sprostać codziennym wyzwaniom.
Masz pytania?
Napisz, zadzwoń. Bezpłatnie wycenimy usługę.
Wojciech Dudek Manager ds. Serwisu Maszyn i UR
„Nie stawiamy na przypadek, zawsze jesteśmy przygotowani. Wiemy, że jak coś działa dobrze, wszyscy myślą, że nie wymaga pracy. Problem zradza się wtedy, gdy jeden z elementów układanki zaczyna szwankować.”

Jesteśmy liderem w kategorii
Utrzymanie ruchu

Nasi pracownicy są naszą wizytówką
Wykwalifikowane kadry techniczne

Twój biznes, nasze wsparcie
Zaufało nam wielu, dołącz i Ty